Croaziera – un ocean de satisfactii!

Sa pleci pe mare … Cine n-a visat vreodata sa treaca dincolo de orizont si sa lase in urma grijile cotidiene ?
Intr-o croaziera acest vis devine realitate. A sosit timpul sa parasesti portul si iata-te singur pe mare, stapinul propriului tau destin, numai cu elementele naturii inconjuratoare, vintul, marea, norii si stelele tovarasi de drum

La bord, ritmul de viata este total diferit de cel pe care-l cunosti pe pamint. Prea lent, prea lung, prea dens, trebuie sa mai scrutezi si cerul, sa observi valurile, sa determini curentii, sa conlucrezi cu propria ta ambarcatiune pentru a alege ruta cea mai potrivita. Fara publicitate, fara televiziune, fara internet, fara nebunia telefonului, fara incurcaturi banesti. Este confortabil ? Nu intotdeauna. Spatiul e restrins la bord, prea cald sub punte, prea rece deasupra, culcatul de multe ori iti complica viata, trebuie sa fii atent sa nu consumi prea multa apa sau electricitate, sa faci mincare si sa speli vasele intr-un spatiu restrins, sarea marina se depune peste tot si pe deasupra – umiditatea omniprezenta.
Cu toate acestea, revii cu inversunare.
In zilele noastre acest agrement s-a dezvoltat uimitor in toate tarile si cred ca i-a venit rindul si tarii tale.
Dintr-un sport rezervat unei elite norocoase, vorbind un limbaj esoteric, sportul cu vele a devenit o activitate democratica, accesibila aproape tuturor.
Practica navigatiei, de asemenea, s-a modificat considerabil, in sensul simplificarii ei.
Cunoscind planul puntii, suprastructurile si manevrele velelor, locul fiecaruia pe ambarcatiune, poti sa te angajezi intr-o croaziera, n-are importanta unde in lume.
Cu conditia sa fii foarte atent.
Daca ambarcatiunea si maniera de a o controla s-au simplificat, terenul de joc nu s-a schimbat cu nici o iota : stincile marine sunt intotdeauna prost plasate si agresive, curentii sunt intotdeauna puternici si potrivnici, iar furtunile nu sunt mai rare si nici mai putin periculoase.
A naviga cu vele, a face o croaziera este o arta care nu se practica fara un minim de cunostinte.
Este usor sa faci agrement pe un timp bun, cu un vint lejer, dar problemele se pot acumula rapid cind acesta incepe sa bata foarte tare. Vintul si marea pot genera, chiar in zone in general recunoscute ca favorabile, furtuni de o forta care sa depaseasca, de departe, omul si barca sa.
Pentru a infrunta aceste momente delicate trebuie sa fii constient de propriile limite, cit si de cele ale echipajului, sa-ti cunosti foarte bine barca si sa stii de ce este capabila. Trebuie sa cunosti cirma, manevra si reglajul velelor, sa observi evolutia vintului si sa cunosti meteorologie. Manevrele cu motor, ancorajul si acostarea sunt in egala masura obligatii minime, ca si maniera de organizare a vietii la bord, aprovizionarea si repartitia carturilor.
Cunoasterea navigatiei, desigur este cruciala, deoarece marea este o imensitate lipsita de puncte de reper, dar nu si de pericole : maree, stinci, curenti, funduri joase, reguli de circulatie si balisaj care trebuie bine analizate inainte de a trasa ruta intre doua etape si, neaparat, a farurilor atit de necesare pe o noapte intunecoasa. Stapinirea acestor elemente iti poate da, desigur, galoanele de skipper! Dar atunci nu dispera : poti participa la o croaziera impreuna cu alti navigatori experimentati in arta si maniera de a conduce o ambarcatiune cu vele si sa ai astfel ocazia de a te deprinde cu marea, velele si velierele.

0 Comments