Pregatiri inainte de iesirea pe mare

Iesirea pe mare necesita un minimum de pregatire, pentru verificarea starii de functionare a ambarcatiunii. Totul trebuie verificat si aranjat in port, cand ambarcatiunea se gaseste la loc ferit si calm si nu in mare, unde – de ce cele mai multe ori – se impun alte urgente.

Inainte de toate, trebuie sa cunoastem:

  • Consumul electric al instrumentelor si aparatelor electrice si capacitatea bateriilor.
  • Capacitatea rezervoarelor de apa dulce.
  • Consumul motorului si capacitatea rezervorului de carburant.

Iata pentru ce consideram absolut necesar a se intocmi o lista de verificare obligatorie inaintea oricarei plecari:

  • Primirea informatiilor meteo si o pregatire atenta a navigatiei sunt doua imperative care trebuie sa preceada orice iesire in mare.
  • Aprovizionarea cu alimente si apa dulce sunt la fel de importante. Fiecare echipier trebuie sa posede un impermeabil si vestminte calde.
  • Pregatirea puntii inseamna instalarea materialului de securitate, verificarea manevrelor curente, a velelor etc. etc.
  • Faceti plinul cu carburant si apa in rezervoarele principale si secundare. Nu uitati carburantul pentru anexe (bucatarie, incalzire).
  • Intotdeauna primul val te uda cel mai mult. Atentie, deci, la panourile inca deschise.
  • Prima manevra este cea de plecare. O ultima legatura in dublin faciliteaza manevra.

CHECK-LIST DE VERIFICARE

INAINTE DE AMBARCARE:

  • Verificati prevederile meteo si avizele pentru navigatori.
  • Platiti taxele portuare si faceti anunturile si declaratiile necesare stabilite de autoritatile portuare.
  • Realizati aprovizionarea navei … Apa de baut, alimente in cantitati suficiente, produse de intretinere, farmacia de bord, baterii de schimb, bani lichizi, chibrituri.
  • Pregatirea pentru navigatie: Harti si instructiuni nautice ale regiunii in care veti naviga, timpi, distante si capuri compas, pericole ce se pot ivi pe ruta aleasa, curenti, ore de maree, locuri posibile de refugiu.

LA SOSIREA LA BORD

  • Aerisiti ambarcatiunea.
  • Bransati bateriile si verificati starea lor.
  • Verificati starea fundului si functionarea pompelor.
  • Verificati uleiul in motor: Ulei; filtre.
  • Verificati existenta la bord: Baterii si becuri de schimb, parame, lampi, piese jumelate, stifturi, benzi adezive.
  • Verificati existenta la bord a documentelor obligatorii: Carte de identitate, permis de navigatie, licente radio, polita de asigurare;
  • Porniti motorul! Verificati evacuarea apei din sistemul de racire;
  • Verificati existenta la bord a materialelor de securitate: Numarul de veste de salvare, centuri de siguranta, pluta (data la revizie), mijloace de semnalizare optica, farmacia.
  • Incarcarea si aranjarea celor aprovizionate: Nivelul bateriilor de gaz.
  • Incarcarea si aranjarea efectelor personale: Imbracaminte groasa, impermeabile, incaltaminte, saci de dormit, schimburi, ochelari.
  • Aranjarea si ordonarea cabinelor
  • Curatarea pubelelor
  • Bransarea instrumentelor si verificarea luminilor de drum: Sonda, loch, GPS, anemometru, iluminarea compasului si a altor instrumente;
  • Verficarea si functionarea aparatelor radio: Apelare la Capitanie.

PE PUNTE

  • Faceti plinul de apa. Nu uitati apa de baut.
  • Instalati materialul de securitate: Colacii de salvare, pluta de salvare
  • Desfasurati si verificati velele: Vela mare, focul. Aranjati tendele de protectie.
  • Verificati cu atentie greementul mobil: Scotele, scripetii, palanurile, manivelele; uzura scotei velei mari, a manevrei de rulare a focului etc.
  • Verificati si intindeti daca este cazul: Straiurile si pataratinele.
  • Debransati priza electrica de la cheu.
  • Pregatiti-va de plecare: Reduceti legaturile la cheu, pastrand doar un dublin indispensabil.
  • Briefingul echipajului: Verificarea rolului de echipaj, repartitia carturilor, amplasamentul materialelor de securitate, intrebari – probleme etc.

INAINTE DE PARASIREA PORTULUI

  • Realizati efectuarea plinului de carburant.
  • Aranjati aparatorile de carena si paramele.
  • Inchideti toate orificiile.
  • Restabiliti toate filierele de bordaj.

De asemenea:
Verificati in mod regulat starea liniei de ancorare, carena, cureaua de alternator etc.

0 Comments